سرمایه گذاری در فرانسه و ثبت شرکت در فرانسه

یکی از روش های ورود به فرانسه و اخذ اقامت کشور فرانسه سرمایه گذاری است. دولت فرانسه برای اشخاصی که علاقه به سرمایه گذاری در فرانسه را دارند شرایطی را فراهم نمو ده است که متقاضیان می توانند با خرید یک شغل و راه اندازی یک واحد صنفی در کشور فرانسه سرمایه گذاری کنند و اقامت این کشور را برای خود و خانواده خود اخذ نمایند.
در این جا به تفصیل فرایند حقوقی مهاجرت به فرانسه از طرق مختلف از جمله از طریق سرمایه گذاری فرانسه را برای شما توضیح خواهیم داد:
سایت تریپ ویزا  امروزه یکی از خوش نام ترین موسسات حقوقی برای امور مهاجرتی است که با داشتن تجربه و وکلایی مجرب راه ورود به کشور فرانسه را برای شما هموار می کند.

سرمایه گذاری در فرانسه و ثبت شرکت در فرانسه
برای اخذ اقامت در فرانسه از طریق سرمایه گذاری باید مراحل ذیل را انجام دهیم :
اگر شما در کشور فرانسه مغازه و تجارتی را خریداری نمایید، کشور فرانسه یک ویزای یک ساله برای شما صادرمی کند این ویزابه مدت ۵سال سالانه تمدید می شود و پس از گذشت ۵سال اقامت ده ساله فرانسه را از طریق سرمایه گذاری دریافت می کنید. این اقامت تبدیل به اقامت دائم خواهد شد. امروزه بسیاری از موسسات و شرکت های مهاجرتی این ادعا را دارند که می توانند در کشور های اروپایی ویزای سرمایه گذاری اخذ کنند در صورتی که این امر کاملا حقوقی می باشد و باید تحت نظر یک وکیل و حقوق دان انجام شود. سرمایه گذاری قوانین خاصی دارد که اگر وکیل شما آگاهی کامل از قوانین و شرایط مهاجرت به فرانسه را نداشته باشد با شکست رو به رو می شود.
سایت تریپ ویزا ؛ (سرمایه گذاری در کشور فرانسه ، ،اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه، وکیل مهاجرت در کشور فرانسه، ثبت شرکت در اروپا )

 

مراحلی که باید برای اخذ اقامت انجام دهیم به شرح زیر می باشد:
1- درخواست ویزای کوتاه مدت .
2- بعد از اخذ ویزا و ورود به خاک فرانسه تعدادی مغازه و شغل معرفی می کنیم و برای متقاضی یک حساب بانکی افتتاح خواهیم کرد.
3- متقاضی به ایران بر می گردد و برای ایشان در خواست ویزای بلند مدت می کنیم (۶ماهه )
4- متقاضی از ایران به حساب فرانسه خود پول واریز می نماید.
5- متقاضی به فرانسه می رود و قولنامه ای را امضا می نماید و برای او درخواست اقامت ۱ ساله می کنیم و رسید درخواست اقامت او را از اداره پلیس می گیریم و به وی تحویل می دهیم.
6- با رسید اداره پلیس فرانسه، شرکتی را تاسیس می کنیم و متقاضی تجارت خود در فرانسه را شروع می نماید.
7- پس از تاسیس شرکت مدارک لازم را جهت اخذ اقامت ۱ ساله در فرانسه به اداره پلیس فرانسه ارائه می دهیم.
8- به مدت ۵ سال باید اقامت را تمدید کرد تا در نهایت اقامت ۱۰ ساله گرفته شود.
در همه ی این مدت و مراحل شرکت همراه و همکار ما در کشور فرانسه به شما در خصوص امور مالی خدمت ارائه می دهد، امروزه شما بدون کمک حسابداران و حقوق دانان زبده نمی توانید در کشورهای بزرگ دنیا تجارت کنید دیگر تجارت یک امر سنتی نمی باشد بلکه امری علمی است، بنابراین تجارت در کشور فرانسه نیز مستلزم شناخت و تجربه علمی کافی میباشد.

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه و جدیدترین قوانین 2018 مربوط به ثبت شرکت در فرانسه  ، ثبت شرکت در فرانسه  و کار آفرینی در فرانسه برای افراد خارجی چگونه می باشد؟ ایا شما واجد شرایط ثبت شرکت در فرانسه می باشید؟ به چه دلایل ثبت شرکت درفرانسه می تواند گزینه مناسبی باشد؟ راههای ثبت شرکت در فرانسه چیست؟ ایا علاقمند به ثبت شرکت در فرانسه می باشید؟ برای کسب اطلاعات در خصوص ثبت شرکت در فرانسه ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید، ضمن اینکه ما در دفتر مرکزی وین و هم دفاتر همکار سایت تریپ ویزا با کادری مجرب از وکلا و مشاورین برجسته همه روزه پاسخگوی شما در امر ثبت شرکت در فرانسه می باشند شما می توانید با یک تماس تلفنی با موسسات همکار ما از مشاوره تلفنی رایگان در این خصوص بهره مند گردید.

 

برای شروع به اقدام ثبت شرکت در فرانسه چه باید کرد:

توصیه می کنیم قبل از راه اندازی هرگونه کسب وکار در فرانسه اقدام به مشاوره حقوقی در این خصوص بنمایید و اطمینان حاصل نمایید که در چارچوب قانون به این مهم می پردازید، ضمن اینکه این نکته را مد نظر داشته باشید که با ثبت شرکت در فرانسه شما اقدام به پرداخت مالیات وسهم امنیت اجتماعی می کنید و در عین حال از خدمات بهداشت ودرمان، حقوق بازنشستگی، کمک هزینه برای خانواده و مزایای مختلف دیگر برخوردار می شوید. از تاریخی که به ثبت شرکت در فرانسه می پردازید باید نسبت به پرداخت مقادیر زیاد از سهم امنیت اجتماعی،حقوق بازنشستگی و بیمه بهداشت و درمان و همچنین مالیات بر درامد و مالیات بر ارزش افزوده بپردازید، و این نکته را در نظر بگیرید که هرگز نبایدقبل از اینکه شرکت شما در فرانسه به ثبت برسد شروع به کسب وکار کنید چرا که مجازات های سختی برای این کار در فرانسه از جمله جریمه های بزرگ، مصادره ماشین الات یا ابزار وحتی اخراج از فرانسه وممنوعیت سه ساله برای ورود به فرانسه وجود دارد. در فرانسه در هر ناحیه یک مرکز خدمات محلی با نام

Centres de Formalites des entreprises

وجود دارد که می توانند هنگامیکه شما اقدام به ثبت شرکت در فرانسه می نمایید به شما اطلاعات بدهند و در این زمینه راهنمای شما باشند. اگر می خواهید برای کسب و کار خود یک نام تجاری انتخاب کنید، ابتدا به بررسی اینکه ایا این نام در حال حاضر روی بیزنس دیگری موجود می باشد یا خیر بفرمایید واطمینان حاصل نمایید که این نام تجاری قبلا ثبت نشده باشد. برای انجام یک بررسی سریع در این خصوص می توانید به این وبسایت مراجعه نمایید

www.icimarques.com

و برای بررسی دقیق تر در این خصوص می بایست به انستیتو ملی

de la propriete industrielle (inpi.fr)

مراجعه نمایید.

( مراحل اولیه ی ثبت شرکت ومدارک لازمه به شرح زیر می باشد) :

تهیه و تدوین یک بیزنس پلن (طرح توجیه اقتصادی) مبنی بر اینکه قصد راه اندازی چه بیزنسی و با چه شرایطی را در فرانسه دارید و عنوان کردن مقدار سرمایه ای که برای این کار در نظر گرفته اید که معمولا برای راه اندازی کسب و کار و ادامه ان برای یکسال اول حداقل صد هزار یورو می باشد.,
فرمهای مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه:

در ابتدای ثبت نام از طریق مراکز محلی که درخواست خود یا همان اپلیکیشن فرم و جزییات کار خود را به انها ارایه می کنید و به چک کردن انها می پردازند که این مراکز یک فرمی را تحت عنوان

MO

را برای ایجاد یک شرکت به شما می دهند، در این فرم شما باید لیست فعالیت های موضوع کار شرکت خود وسمت های مختلفی را که به اعضای مختلف شرکت می دهید را ذکر نمایید. حتی برای این یک مشاور حرفه ای برای مثال یک حسابدار انتخاب نمایید.

 

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در فرانسه

. یک کپی از اعلامیه ی منتشر شده در روزنامه مبنی بر تشکیل شرکت یا یک کپی از درخواست برای انتشار به همراه تاییدیه پذیرش ان.

. اگر در حال راه اندازی یک شرکت محدود می باشید تدارک حداقل دو نسخه از اساسنامه شرکت به زبان فرانسه مورد نیاز می باشد.

. انتخاب یک نفر بعنوان مدیر عامل در اساسنامه.

. اعلامیه امضا شده ی مدیر عامل مبنی بر اینکه هیچ سابقه ی محکومیت کیفری به جرایم خاص نداشته.

. کپی کارت هویت یا پاسپورت مدیر عامل.

. تدارک کارت دکامرسانت برای کسانیکه از خارج از اتحادیه اروپا در فرانسه اقدام به ثبت شرکت می نمایند.

. ثبت ادرس شرکت، برای مثال ارایه یک کپی از اجاره نامه یا قبض اب وبرق شرکت که اخیرا پرداخت شده.

مرحله ی بعد زمانیکه شما پرونده و فرم

MO

را تکمیل و تحویل دادید به شما یک رسید می دهند گرچه خود این رسید به تنهایی به این معنی نمی باشد که شما شرکت خود را کامل به ثبت رسانده اید و از همین الان می توانید شروع به کسب وکار کنید، بلکه با دریافت این رسید شما می توانید اقدام به افتتاح حساب بنام شرکت خود بنمایید.

چه نوع شرکتی را می خواهید راه اندازی کنید؟

یک تصمیم مهم که باید قبل از اقدام به ثبت شرکت و شروع معامله بگیرید این می باشد که ساختار و نوع شرکت وبیزنس شما چگونه باشد، در این جاست که به کمک یک مشاور حرفه ای که با قوانین و نحوه کسب و کار در فرانسه اشنا می باشد نیاز دارید.

حدود ۱۳ نوع شرکت برای کسب و کار در فرانسه وجود دارد که در زیر به برخی از مهمترین انها می پردازیم:

. شرکت با مسولیت محدود:

که این شرکت می تواند بین دو تا پنجاه عضو سهامدار ئ یک نفر مدیر عامل داشته باشد، هر مقدار سرمایه ای که برای شروع کار انتخاب می کنید باید در تمامی اسناد ومدارک رسمی شرکت مانند سربرگ ها، فاکتور وسفارشات لحاظ شود. مدیر عامل شرکت با مسولیت محدود حتی می تواند از شرکت حقوق دریافت کند.

شرکت تک سهامدار با مسولیت محدود:

این نوع شرکت فقط توسط یک تاجر انحصاری تشکیل و اداره می شود، سهامدار ان تنها یک نفر ویک شرکت فردی بحساب می اید.

 

شرکت ناشناس:

این نوع شرکت حداقل باید هفت سهامدار داشته باشد و هیچ حد اکثری برای تعداد سهامداران وجود ندارد،توسط یک هیات مدیره متشکل ازمدیر عامل و مدیر اجرایی و ناظر می باشد.شروع کار این نوع شرکت باید با سرمایه حداقل ۳۷۰۰۰ یورو باشد. هیات مدیره هر زمان که بخواهد می تواند مدیر عامل این نوع شرکت را اخراج کند.

 

شرکت سهامی ساده:

این نوع شرکت با حداقل دو سهامدار و سرمایه حداقل ۲۳۰۰۰ یورو مجاز به شروع فعالیت می باشد، این نوع شرکت بسیار انعطاف پذیر تر از شرکت با مسولیت محدود می باشد، برای مثال برخورداری از مجمع عمومی عادی برای تصمیم گیری در هر وقت که مورد نیاز باشد.

 

شرکت مدنی و مشاغل حرفه ای:

که به برخی از حرفه های خاص مانند ارایه خدمات در زمینه پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و یا مشاوره در خصوص املاک و بطور کلی به حرفه های خاص و مختلف می پردازد. یک مشارکت عمومی بحساب می اید و حداقل به دو شریک نیاز می باشد همه شرکا به یک نسبت در سود وزیان شریک می باشند، هر تغیراتی در سهام یک شریک باید به اتفاق ارا تصویب و همه تصمیمات به صورت جمعی اتخاذ شود.

 

کمکهای مالی برای ثبت شرکت در فرانسه

در فرانسه بیش از دویست وپنجاه نوع کمکهای مالی مختلف برای راه اندازی یک کسب وکار بویژه در مناطق محروم از جمله درمناطق روستایی وجود دارد، این خدمات عبارتند از یارانه های اتحادیه اروپا، کمکهای مالی دولت مرکزی، وام های توسعه منطقه ای و کمکهای مالی از گروهها و انجمنهای محلی.

مراحلی که یک شخص برای اخذ اقامت در فرانسه از طریق ثبت شرکت باید طی نماید بدین صورت می باشد:

. ارایه یک بیزنس پلن یا بعبارتی یک طرح توجیه اقتصادی

. بعد از موافقت و تایید بیزنس پلن توسط سفارت، درخواست برای ویزای کوتاه مدت برای ورود به خاک فرانسه برای شروع اقدامات اولیه ی ثبت شرکت در فرانسه

. پس از دریافت ویزا و ورود به فرانسه و انجام اقدامات اولیه، بازگشت متقاضی به ایران و سپس اقدام به درخواست ویزای بلندمدت برای ورود مجدد به فرانسه و راه اندازی کسب و کار و شروع فعالیت خود می باشد و همانطور که در بالا اشاره شد پس انجام کارها و تاسیس شرکت و شروع بیزنس مورد نظر کارت اقامت یکساله برای متقاضی صادر می شود که این کار تا زمانیکه شخص در کشور فرانسه مشغول به فعالیت می باشد قابلیت تمدید را دارد تا زمانیکه موفق به دریافت اقامت دایم از طریق ثبت شرکت در فرانسه شود. این اقامت بعد از پنج سال در نهایت منجر به اقامت ۱۰ ساله و دایم می شود و بعد از ان شخص می تواند درخواست تابعیت کشور فرانسه را بدهد.

در انتها ذکر این مطلب خالی از لطف نمی باشد که اگرچه ثبت شرکت در فرانسه مزایای خاص خود را دارد و صد البته مزایایی بیش از این موارد گفته شده در این مقاله را دارا می باشد اما این مساله بسیار مهم می نماید و می بایست به بررسی های دقیق و بسیاری در خصوص ثبت شرکت در فرانسه پرداخت تا این روند را به صورت کاملا دقیق و قانونی طی نمایید و بتوانید کسب و کار موفقی را در این کشور داشته باشید و از مزایای اقامت در فرانسه بهره مند گردید.

سایت تریپ ویزا  همواره بانک اطلاعاتی گسترده ای در رابطه با موضوع ثبت شرکت در فرانسه و تمامی مسائل حقوقی و مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری و . . . بوده ،

 شما می توانید برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید و یا سوالات خود را بصورت در فرم  در سایت تریپ ویزا از ما بپرسید.
 

 

 

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید
نام و نام خانوادگی
تلفن تماس
نظر

وبسایت تریپ ویزا در زمینه مهاجرت سعی بر آن دارد که آخرین و بروز ترین قوانین مهاجرتی از جمله سرمایه گذاری /تحصیل/خرید ملک /و شرایط زندگی در کشورهای مختلف دنیا را با بروز ترین اطلاعات مهاجرتی ار در خدمت شما عزیزان قرار می دهد.

آدرس دفتر شیراز

خیابان قصرالدشت کوچه 15 پلاک 5

شماره همراه:

09179112533/ 09129177246

شماره تماس دفتر:07132356435
ساعات تماس شنبه تا پنجشنبه - ۹الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

www.tripvisa.ir

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید